Hva er Trall?
+
Trall er en sang- og musikkopplevelsesapp for barnehager, skoler, og familier. I appen finnes over 160 nyinnspillinger av kjente og ukjente sanger - alle spilt inn spesielt for Trall. Over 250 profesjonelle musikere og artister har bidratt med ulike sjangre, stemmer og instrumentbesetninger.
På hvilke enheter kan jeg bruke Trall?
+
Trall er utviklet for mobiltelefon og nettbrett med iOS og Android-operativsystem. Trall fungerer også på Chromebook og M1 og M2-Mac.
Hvordan oppretter jeg konto til Trall på Google Play når jeg får feilmelding med BankID?
+
Les mer: https://trallapp.no/lag-konto-med-PayPal
Hva går abonnementspengene mine til?
+
37,5 % til opphavspersonene av musikk og sangtekster.
15% til app-butikkene.
Resten av inntektene går til utvikling, vedlikehold og drift av Trall-tjenesten, kundebehandling, markedsføring og administrasjonsutgifter.
Et overskudd av inntekter vil gå til å samle inn, velge ut og spille inn ny musikk.
Hvordan avslutter jeg abonnementet mitt?
+
Privatabonnement:
Dersom du vil avslutte abonnementet ditt, må du gjøre det i den app-butikken du opprettet det i (AppStore eller GooglePlay). Ved avslutning av abonnement vil du fortsatt ha tilgang til TRALL i utløpsperioden, dvs. én mnd. fra siste betaling. Du kan avslutte abonnementet i app-butikken slik:
1) Gå inn på appen PlayStore (Google) eller AppStore (iOS).
2) Trykk deg inn på kontoen din, og videre inn på "betalinger og abonnementer" (hva det heter kan variere litt mellom PlayStore og AppStore).
3) Trykk deg videre inn på «abonnementer». Her skal du ha oversikt over alle abonnementene dine. Finn Trall på listen, trykk på den og «avslutt abonnement».
4) Nå kan du enten benytte deg av Trall sin gratisversjon, eller slette appen fra mobilen om du ønsker det.
Bedrifter: For å si opp abonnementet ta kontakt med oss på hei@trallapp.no.
Jeg har nettopp kjøpt fullversjonen av Trall, men har ikke tilgang på alle sangene, hva gjør jeg?
+
Følg punktene under:
1) Logg ut og inn igjen.
2) Har du fortsatt ikke tilgang? Slett Trall fra mobilen eller
nettbrettet ditt. Last ned på nytt og logg inn.
3) Har du fortsatt ikke tilgang? Sjekk hvilket abonnement som er registrert på app-kontoen din (Appstore eller Google Play). Er du oppført med et betalingsabonnement og likevel opplever at du ikke har tilgang, kontakt oss på hei@trallapp.no.
Jeg har lagd meg en konto, men ikke fått epost med passord. Hva nå?
+
Epost med passord blir sendt automatisk ut når du lager deg en konto. Hvis du ikke har mottatt passord i innboksen innen 15 min. så ta en kikk i søppelposten/spamfilteret. Hvis du ikke finner den der, ta kontakt med oss på hei@trallapp.no for videre hjelp.
Jeg savner en sang eller funksjon.
+
Send en epost til oss på hei@trallapp.no. Da kan vi ta forslaget med oss når vi planlegger nye innspillinger av sanger eller videreutvikling av appen.
Jeg lastet ned Trall, men trenger tips om hvordan jeg kan bruke den med barn.
+
Du finner noen tips på hjemmesiden vår under tips og råd. For flere råd og veiledning om bruk av sangene, ta kontakt med oss på hei@trallapp.no.
Jeg finner ikke svar på spørsmålet mitt her!
+
Ta kontakt med oss på hei@trallapp.no så hjelper vi deg.